A játékgyűjtemény befejező részében újabb 5 játékot mutatunk be. A cikk végén megtalálható az összes eddigi epizód linkje, melyekkel könnyedén ugrálhatunk és keresgélhetünk majd a játékok között.
Reméljük, tetszett a játékgyűjtemény cikksorozat, ha igen, kövessétek Facebook oldalunkat, és írjátok meg a véleményeteket erről a cikksorozatról, de akár a többi Ötletmánia oldalon található cikkről is.
Következzen, tehát az utolsó ( :'( ), búcsúzó rész:
Öt szó
Kellékek: papír, toll
Játékmenet:
Minden játékos öt szóval jellemzi magát egy papírlapon. Amikor kész van, bedobják középre, majd a játékvezető egyesével kihúzza és felolvassa azokat. A csoport tippelhet, hogy melyiket ki írta.
Különféle csoportok
A játékosok körben ülnek. A játékvezető megnevez egy csoportot (pl.: kutyagazdik, szemüvegesek, sportolók, jó matekosok, balkezesek, édesszájúak, stb.). Azok, akik ehhez a csoporthoz tartozónak érzik magukat, felállnak. Ha egy következő csoporthoz is tartoznak, akkor egyet lépnek a kör közepe felé. A többiek addig maradnak a helyükön. A játék akkor ér véget, amikor az első játékos beér a kör közepére.
Fej vagy írás
Kellékek: pénzérme, kulcscsomó
A játék menete:
A játékosok két sorban, egymásnak háttal állnak vagy ülnek, fogják egymás kezét. A sor végén a földön van egy kulcscsomó, A sor elején a játékvezető áll és feldob egy pénzérmét. Ha írás, akkor nem kell csinálni semmit, ha fej, akkor kézszorítást kell továbbadni. A sor utolsó embere- ha elért hozzá a kézszorítás- felkapja a kulcscsomót. Amelyik csapat gyorsabb volt, annak az utolsó játékosa előre kerül. Ha valamelyik csapat írásra is felkapja a kulcscsomót, akkor az első ember visszamegy utolsónak. Az a csapat nyer, ahol először visszaér az első ember a helyére.
Megjegyzés: Kulcscsomó helyett egy 10-es csomag papír-zsebkendőt, vagy egyéb puhább tárgyat is használhatunk ,,kincsnek”. A kulcscsomó egy kicsit vághat…
Ádám teremtése
Egy játékos elindul és megérinti egy kiválasztott társának az ujjhegyét (amint az Michelangelo festményén látszik). Ketten mennek tovább, a második megérinti a frissen kiszemelt harmadikat, és az ujjhegyükkel összekapcsolódva mennek tovább. A ,,teremtési lánc” így növekszik, amíg minden játékos hozzá nem kapcsolódik.
Nindzsa
A játékosok szűk körben állnak. Jelre mindannyian egy nagyot lépnek hátrafelé, és közben egy nindzsa- kiáltással felvesznek egy harci pozíciót, majd mozdulatlanul megállnak. Az egyik játékos kezd, egyet lépve mozdulhat a jobb oldali szomszédját támadva. A célja, hogy a kézfeje élével megérintse (,,levágja”) annak kezét (az alkalrját kell eltalálnia). A megtámadott játékos védekezésként egyet léphet. Ha eltalálták, akkor kiesett, ha nem, akkor azonnal támadja tovább a tőle jobbra állót. Tehát mindenki kettőt léphet: egy lépés a védekezés, a következő a támadás. A 2 lépés után abban a pozícióban kell maradni, amiben befejezte a mozgást, addig, amíg körbe nem ér a kör.