Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész
29 Sze 2020
Ötletek

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész 

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész
google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Az egészséges étkezés bizonyítottan segít a megfelelő életmód fenntartásában és számos pozitív tulajdonságot hordoz magában. Ilyen például a szív-, és érrendszeri megbetegedések visszaszorítása, és a fitt, ellenálló fizikum megalapozása. 

Az étkezésben történő drasztikus változásokat nehezen viselheti a szervezet, éppen ezért, a nagymértékű módosítások helyett, apróbbakkal érdemes kezdeni az egészség megőrzése érdekében.

Az egészséges étkezés- tippek és trükkök ötödik és egyben utolsó részében (negyedik rész itt) újabb 5 tanácsot mutatunk be:

 

1. Pattogatott kukorica chips helyett

Pattogatott kukorica VS burgonya chips - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

Meglepő lehet, de a kukorica teljes kiőrlésű növény, amely tápanyagokban és rostokban gazdag.

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

100 gramm pattogatott kukorica 387 kalóriát és 15 gramm rostot tartalmaz, míg ugyanennyi mennyiségű chipsben 547 kalória és csak 4 gramm rost található.
A teljes kiőrlésű táplálékok fogyasztása számos egészségügyi előnnyel köthető össze, többek közt a szívbetegségek és gyulladásos megbetegedések kialakulásának esélyeit csökkenti.

 

2. Használjunk egészséges olajokat

Sajnos a teljesen feldolgozott, magokból és zöldségekből készülő olajok mindennapossá váltak a háztartásban, ilyen például a szójabab-, napraforgó-, és repceolaj. Ezen olajokban rengeteg omega-6 zsírsav található, ám omega-3 zsírsav kevésbé.

Az omega-3-hoz képest aránytalan mennyiségben fellelhető omega-6 zsírsav olyan krónikus betegségekhez vezethet, mint a szívelégtelenség, rák, csontritkulás és autoimmun betegségek.

Egészséges olajok - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. részEgészséges olajok - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

Cseréljük ezeket az olajokat egészségesebb verziókra, mint az extra- szűz olívaolaj, az avokádó- vagy kókuszolaj.

 

Az extra szűz olívaolaj nem csak belsőnknek, de külsőnknek is jót tehet, sminklemosó formájában:

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész
A képre kattintva megtalálhatjuk az olajos sminkelmosó ,,receptjét”

 

3. Kisebb tányérok

Porciózás - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

Bizonyított tény, hogy étkészletünk méretei nagyban befolyásolhatják a bevitt táplálék mennyiségét.

Ahogy a fenti képen is látható, ha nagy tányérból eszünk, az adag kisebbnek tűnhet, ezzel szemben egy kisebb tányérban soknak látszik. Akár 30%-kal több kalóriát vihetünk be egy-egy étkezés során, ha az előbbi méreteket választjuk.
Ráadásul, ha nem tűnik fel ez a plusz mennyiség, a következő étkezésnél sem törekedünk tudatosan arra, hogy kevesebbet vigyünk be szervezetünkbe.

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Kisebb tányérokból, tálakból fogyasztva ,,becsaphatjuk” agyunkat, a mennyiséggel, ezzel megakadályozva, hogy túlegyük magunkat.

 

4. A salátaöntetet külön kérjük

Salátaöntet - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

Eljutni arra a pontra, hogy egy étteremben salátát rendeljünk, nagy eredmény lehet a legtöbb ember számára.

Ám az erőfeszítést nem szabad itt abbahagynunk. Bizonyos salátákhoz olyan öntetek járnak, amelyekkel a zöldségkeverék sokkal magasabb kalóriatartalmúvá válik, mint bármely más étel az étlapon.

Salátaöntet - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

 

Hogy ezt kiküszöbölhessük, kérjük az öntetet külön- ezzel a módszerrel ellenőrizhetjük az adagot, így kevesebb kalóriát viszünk be szervezetünkbe, mintha már eleve ,,nyakon öntve” kapjuk a salátát.

 

5. Feketekávé

Feketekávé - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

A kávé- amely a legnépszerűbb italnak számít a világon-, nagyon egészséges. A kávé az antioxidánsok fő forrása, és számos előnnyel járhat, mint például a cukorbetegség, a mentális hanyatlás és a májbetegségek megelőzése.

Ám a legtöbb kereskedelmi változatban fellelhetőek olyan hozzáadott anyagok, mint a cukrok, a szirup, tejszínhab, édesítőszerek, és a tej. A legtöbb ilyen ital lényegében poharas sütemény.
Ezen kávéfajták fogyasztása nagy mértékben csökkenti a kávé előnyeit, ráadásul felesleges kalóriákat és cukrot tartalmaz.

Hozzáadott cukor nélkül - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

A megoldás: fogyasszuk feketén a kávét minimális mennyiségű tejjel, vagy tejszínnel, és próbáljuk elkerülni az édesítőszerek használatát.

Ezzel nem csak az egészségünket óvhatjuk meg, de új ízvilágokat is megismerhetünk, ugyanis minden kávénak más, különleges íze van, ám az édesítőszerek elnyomják ezeket az ízeket, így megfosztjuk magunkat a kávézás élvezeteitől.

 

 

Étkezésünk teljes, hirtelen átalakítása egyszerű recept a katasztrófához. Próbáljuk lassanként, egy-egy újabb változtatást bevezetve javítani étrendünkön- ebben nagy segítséget nyújthat eme cikksorozatunk.

 

Egészséges életmód - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

 

Egyes tippek segíthetnek az adagok méreteinek helyes megállapításában, míg mások új tápanyagokkal ismertet meg, hogy segítsen bennünket az új életmód megszokásához.

Egészséges életmód - Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

 

Ez a 25 tipp nagy hatással lehet az egész étkezésünkre, fenntarthatóbbá és egészségesebbé téve azt anélkül, hogy drasztikus változásokat, megoldásokat kelljen alkalmaznunk.

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 5. rész

 

Jó egészséget és sok sikert kívánunk az életmódváltáshoz!

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Kapcsolódó hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

A mező kitöltése kötelező *