Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész
17 Sze 2019
Ötletek

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész 

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész

Az egészséges étkezés bizonyítottan segít a megfelelő életmód fenntartásában és számos pozitív tulajdonságot hordoz magában. Ilyen például a szív-, és érrendszeri megbetegedések visszaszorítása, és a fitt, ellenálló fizikum megalapozása. 

Az étkezésben történő drasztikus változásokat nehezen viselheti a szervezet, éppen ezért, a nagymértékű módosítások helyett, apróbbakkal érdemes kezdeni az egészség megőrzése érdekében.
Az egészséges étkezés- tippek és trükkök harmadik részében (második rész itt) újabb 5 tanácsot mutatunk be:

 

1. Próbáljunk ki legalább egy új, egészséges receptet hetente

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész

A vacsorával kapcsolatos döntési kényszer igen frusztráló lehet mindenki számára, éppen ezért a legtöbb ember újra és újra ugyanazokat az ételeket, recepteket készíti el.
Teljesen mindegy, hogy egészséges vagy kevésbé egészséges dolgokat találunk, a lényeg, hogy mindig próbáljunk ki valami újat!  A változatosság jót tesz!

Célozzuk meg a heti egyszeri próbálgatást! Már ez az egy alkalom is megváltoztathatja a táplálék-, és tápanyag-bevitelünket, ráadásul újabb ételek elkészítését sajátíthatjuk el.

Alternatív megoldásként próbáljuk elkészíteni kedvenc ételünk egészségesebb verzióját. 

2. Sült krumpli helyett sült krumpli

Első lépésként tegyük helyre a dolgokat: sült krumplinak nevezhetjük azt is, amit a gyorséttermekben kérünk, de azt is, amit otthon, magunk sütünk. Nem kell sokat gondolkodni azon, hogy melyik helyett melyiket fogyasszuk. 
Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész
Lényegében, akár főtt, héjában sült, pürésített, párolt, akár serpenyőben sült krumpliról van szó, a burgonya közkedvelt köretként van jelen a legtöbb étkezésnél. Ezzel nincs is semmi probléma, amíg saját magunk készítjük el.
Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész
Az éttermi, gyors sütésű krumplik a hirtelen hő hatására olyan káros anyagokat bocsáthatnak ki magukból, melyek- ha rögtön nem is- életünk későbbi szakaszaiban visszaköszönhetnek. És még nem is esett szó a bennük található transz-zsírsavakról, és más hizlaló anyagokról.
Próbáljunk minél kevesebbszer gyorsétteremben étkezni, hogy megkímélhessük szervezetünket.

 

3. Zöldség, mint előétel

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész

Egy jó módja annak, hogy rávegyük magunkat a zöldségek eltüntetésére az, ha előételként fogyasztjuk el azokat. Ha így teszünk, azzal már megoldottuk az éhség- problémát is, így kevesebb kalória fér belénk a későbbi fogások alkalmával. Ezzel is elérhető a súlycsökkenés.
Amennyiben szénhidrátban gazdag fogás előtt eszünk zöldséget, a vércukor-szintünk is megköszöni nekünk a későbbiekben, sőt, a már cukorbetegséggel diagnosztizált személyeknek is segíthet szinten tartani a vércukrot.

4. Együnk gyümölcsöt, és ne igyuk!

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész

A gyümölcs rendkívül egészséges: folyadékban, rostokban, vitaminokban és antioxidánsokban gazdag.
A gyümölcsfogyasztás számos betegség kialakulásának esélyeit lecsökkentheti, például a szívbetegségek, cukorbetegség, és a rák kialakulását is.
Mivel a gyümölcsök sok rostot tartalmaznak, a benne található cukrok általában lassabban bomlanak le, így nem okoznak nagy ugrásokat a vércukorszintben.
Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész
Ám a gyümölcslevekkel ez nem így működik. 
A legtöbb gyümölcslé még csak hírből sem ismeri az igazi gyümölcsöt, inkább a cukrokkal és koncentrátumokkal van jó barátságban.  Még az igazi gyümölcslevekből is hiányzik a rost. Éppen ezért, ha túlzásba visszük a fogyasztását, a vércukorszintünk ingadozását szinte biztosra vehetjük.

5. Főzzünk otthon!

Egészséges étkezés- tippek és trükkök- 3. rész
Próbáljunk kialakítani egy otthon főzési szokást. Már azzal egészségesebben étkezünk, hogy nem gyorskajákkal, vagy egyéb, ízfokozókkal telepumpált ételekkel tömjük tele magunkat.
Ráadásul, ha magunkra főzünk, pontosan tudjuk, milyen alapanyagok vannak az ételben. Nem kell semmilyen rejtett egészségtelen, magas kalória-tartalmú összetevőkről gondolkodnunk.
Ha egy nagyobb adagot készítünk, a maradékot másnap is elfogyaszthatjuk, így garantálva a következő étkezésünk egészségességét is.
Az otthonfőzés, csakúgy, mint a legtöbb ehhez hasonló dolog, súlycsökkentő hatású lehet.

A következő részben újabb 5 étkezési tippet mutatunk be, addig is, kiegészítésképpen szemezgessünk más, életmód- tanácsokat bemutató cikkek közül ittitt, és itt.

Kapcsolódó hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

A mező kitöltése kötelező *