Az egészséges életmód nem csak az ezredforduló óta élvez nagy figyelmet; már jóval azelőtt is igyekeztünk törekedni a jó kondícióra különféle életmódtippek segítségével. A következőkben 20 olyan tippet mutatunk be, amelyek 1989- től 2008-ig az év legjobb és leginkább követett tippjei voltak, ám még ma is aktuális, követendő példát mutathat. 

Következzenek az életmódtippek férfiaknak:

 

1989: Alaperősítés

Az egész test alapja a hát és a gerinc. Erősítsük a megfelelő testtartás gyakorlásával, emelésekkel, futással. Minden a gerincél kezdődik, törődjünk vele megfelelően!

Alaperősítés - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

1990: Fordítsuk felfelé a visszapillantó tükröt

… de éppen csak annyira, hogy ösztönözzük magunkat egy megfelelő testtartás felvételére, miközben látjuk, mi folyik a hátunk mögött. Ezzel az egyszerű trükkel megszüntethetjük a hátfájást is.

20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

1991: Soha ne együnk az eredeti csomagolásból

Hányszor történt már olyan, hogy megkezdtünk egy doboz fagyit, és 15 perccel később arra eszméltünk, hogy elfogyott a doboz? A kulcs az adagolás: ha kiveszünk egy kisebb adagot egy tányérba, agyunk érzékeli a mértékletességet, és egy nagy adagnak érzékelheti a kisebb adagokat is. (Persze, az is opció, hogy miután elfogyott egy kisebb adag, ,,lusták” vagyunk kimenni a konyhába egy újabbért.)

Soha ne együnk az eredeti csomagolásból - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

1992: Rendszeres orvosi vizsgálat

A prosztatarákot általában ,,elnézett betegségnek” hívják, mivel a legtöbben nem szimpatizálnak a gumikesztyűs ujjakkal. Ám, ez egy szükséges kellemetlenség, amellyel elkerülhető számos egyéb betegség is- nem véletlenül ösztönöznek rendszeres vizsgáltatokra az orvosok.

 

1993: A koleszterol szám nem jelent semmit

Koleszterin- szint - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

Legalább is, önmagában nem. Ahhoz, hogy megfelelő képet kapjunk koleszterin- szintünkről, szükséges az LDL (low density lipoprotein=alacsony sűrűségű lipoprotein) és a HDL (high density lipoprotein= nagy sűrűségű lipoprotein) értéke is, mivel a HDL ellensúlyozhatja az LDL-t. Megfelelő méréshez vonjuk ki az egész koleszterinszintünkből a HDL-t.

 

1994: Üzletelési magabiztosság

Üzletelési magabiztosság - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

Tervezzük el előre, hogy mennyit szánunk bizonyos alkuképes tárgy(ak)ra, és várassuk meg a másik felet ajánlatunkkal. Minél tovább várunk, annál nagyobb az esély arra, hogy megkapjuk az általunk kívánt összeget. Mint sok minden más, ez is fejben dől el, így pszichikai állapotunknak kifogástalannak kell lennie.

 

1995: Kerüljük el a júliusi kórház-látogatást

Ha éppen egy beavatkozásra várunk egy oktatókórházban, és van lehetőségünk magunk kiválasztani az időpontot, időzítsük a tavaszi hónapokra, amikor a gyakornokoknak van már megfelelő tapasztalata.

 

1996: Ragasszunk golf labdát (vagy egyéb kemény tárgyat) a pizsamánk, alvóruhánk hátára

Ezzel megakadályozhatjuk a horkolást, úgy, hogy arra késztetjük magunkat, hogy az oldalunkon vagy hasunkon alszunk. Háton alváskor a légutak elzáródhatnak, és súlyosabb problémák is felléphetnek a horkoláson kívül a későbbiekben.

Horkolás - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

1997: Zöld tea- a csoda ital

A zöld tea egy antioxidánsokban gazdag ital, amely csökkentheti a prosztatarák és a különböző szívbetegségek kialakulásának kockázatát, valamint javítja az anyagcserét.

Zöld tea - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

1998: Bókoljunk megfelelően

Bókolás - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

A ,,gyönyörű vagy” nem bók. Ha le akarunk nyűgözni egy hölgyet, dicsérjünk meg valamit, amihez neki is köze van/ő készített, ne azt, ami ,,adott”. ,,Csinos ruha”. ,,Csodálatos pillantás”, ,,Jó poén!”

 

1999: Csapatos edzés

Ahhoz, hogy megfelelően ki tudjunk alakítani egy edzési tervet, érdemes barátokkal, haverokkal együtt tervezni. Így ösztönözhetjük egymást a mozgásra, és erősödhet a kötelék is.

Csapatos edzés - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

2000: Ne fújjunk orrot nátha idején

Az orrfújással a baktériumok és vírusok visszajuthatnak a légzőrendszerbe, amely hosszabb náthát, vagy más súlyosabb betegségeket is eredményezhet.

20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

2001: A biciklizés a tökéletes hasizom-építő gyakorlat

Legyen szó akár utcán való kerékpározásról, vagy otthoni, szobabiciklin tekerésről, de még háton fekve, a levegőt ,,tekerve” történő mozgásról, a hasizom csak erősödik és erősödik. Hajrá!

 

2002: Használjuk az bejárathoz legközelebbi vécéfülkét

Az első vécéfülkénél/ben van a legkevesebb kórokozó és a legtöbb vécépapír, mivel a legtöbben csak elsétálnak mellette, és nem oda mennek.

20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

2003: Mindenkinek szüksége van egy legjobb barátra

Háziállattal tölteni az időt sokkal jobb, stresszoldóbb hatással bír, mintha barátokkal, barátnőkkel vagy alkohollal töltjük az időt.

 

2004: Intsünk búcsút a sörhasnak

A zsigeri zsírsejtek (a hason található plusz) olyan toxinokat enged a szervezetbe, amelyek a belső szerveinken tapadhatnak meg, ezáltal súlyos betegségeket, sőt, még korai halált is okozhat. Próbáljunk naponta 6x kis adagokat enni, és hagyjuk el a napi 3x nagy adagos ,,diétánkat”. Ezzel a módszerrel nem fogunk éhezni napközben, és a túlevést is elkerülhetjük.

Sörhas - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

2005: Csokis tej

Csokis tej - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

A majdnem tökéletes edzés utáni ital a csokis tej/kakaó. Minden olyan anyag megvan benne, amihez szüksége van a szervezetnek, és könnyen hasznosítja azokat- a kalciumtól elkezdve, a fehérjéken át, a cukorig. Persze, jó, ha nem visszük túlzásba, mert akkor éppen az ellenkezőjét érjük el, viszont ízre 100%-ig jobb, mint bármilyen proteinturmix vagy egyéb keverék.

 

2006: A ,,Tabata”- módszer

Elsőre ijesztőnek tűnhet, de mégis, ez az egyik leghatásosabb módszer, amit edzésekkor használhatunk. Ez a japán edzési technika intenzív mozgásokból, és a mozgások között rövid szünetekből áll. A gyors és fizikailag megpróbáltató félperces gyakorlatok között tíz másodperces pihenők beiktatásával a szervezet gyorsabban regenerálódik és épül, így kevesebb idő alatt is képesek lehetünk a maximumot kihozni kinézetünkből. A gyakorlatok általában saját testsúlyos edzésekből, sprintelésekből, spinningből állnak.

Tabata- módszer - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak
A képre kattintva egy egyszerű videót láthatunk egy 4 perces Tabata- edzésről

Kísérletezzük ki bátran a számunkra megfelelő gyakorlatokat!

2007: A szalonna

A zsír nem kövérít. A kalória kövérít. A zsír jó, ha mértékkel fogyasztjuk.

20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

2008: Pályázzunk előléptetésre

Felejtsük el a versenytársakat: Végezzük el a munkánkat jól. Mit nézzünk? A teljesítési táblát? A munkatársat? Vagy az aktuális feladatunkra koncentráljunk? Minden versenyhelyzetben (akár csapatos, akár egyéni) a siker azon múlik, hogy miképp oldjuk meg a feladatot.

Előléptetés - 20 tipp az egészségért- életmódtippek férfiaknak

 

A cikkből nem csak az derült ki, hogy milyen módokon igyekezhetünk megőrizni egészségünket, és kihozni magunkból a maximumot, de azt is, hogy az elmúlt 20-30 évben milyen területek élveztek népszerűséget, mire voltak a legtöbben kíváncsiak, mi volt az adott év legfelkapottabb tippje. Mindezek a tippek időtlenek, próbáljunk hát követni annyit, amennyit tudunk annak érdekében, hogy életünk, életminőségünk a lehető legteljesebb lehessen. 

 

Ha nem csak testünk- lelkünk- egészségünk, de autónk is fontos számunkra, kattintsunk ide, hogy megtudjuk, miként törődjünk négykerekű szerelmünkkel.