google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

A hosszú repülőutak a fapados járatokon igencsak fárasztóak lehetnek: sok ideig kell egy helyben ülnünk, az alvási szokásaink felborulhatnak és a légiutaskísérő dönti el, mit és mikor eszünk. Ám, ha megfelelően felkészülünk, kényelmes lehet az utunk még az effajta, kellemtelenségek ellenére is.

Emellett, a kimerültségnek is búcsút inthetünk, ha a következő tippek közül kipróbálunk párat:

10. Teniszlabda

10 tipp a kényelmes repüléshez

Miközben ülünk, helyezzünk egy teniszlabdát (vagy bármilyen kisebb labdát) a hátunk és az ülés közé. Ez az apró trükk segít ellazítani az izmainkat, és megóvja az üléstől keletkezett fájdalomtól a hát alsó részét az utazás alatt. Ráadásul, a teniszlabda biztosít nekünk egy kellemes hátmasszázst is.

9. Mellékhelység

A legideálisabb időpont, hogy használjuk a repülőn található mellékhelyiséget rögtön azután van, hogy a légiutaskísérők felszolgálták a reggelit/ebédet/vacsorát, és elhagyták az ülések közti folyosót.

10 tipp a kényelmes repüléshez

Az emberek általában megvárják, amíg a tálcáikat begyűjtik, és csak aztán állnak fel, és indulnak elvégezni a dolgukat. Szóval, amíg a többi utas arra vár, hogy a személyzet begyűjtse a tálcákat, addig mi élvezhetjük a viszonylag tiszta, de nagyon békés mellékhelység- időnket.

8. Hagyjunk helyet a lábainknak

Sokan úgy gondolják, kényelmesebb a holminkat a lehető legközelebb tudnunk magunkhoz. Ám, ha minden kézipoggyászunkat az előttünk lévő ülés alá nyomorgatunk, a lábunknak már nem lesz elég helye.

Hogy ne alakuljon ki emiatt mélyvénás trombózis, nagyon fontos, hogy szabad mozgástere legyen alsó végtagjainknak. Ha hosszú repülőút vár ránk, próbáljunk minél kevesebb poggyászt felvinni a repülő utasterére, és tartsuk az(oka)t a fejünk felett található tárolórekeszekben.

7. Pakoljunk extra nassolni valót

10 tipp a kényelmes repüléshez

A repülős kaja általában alacsony fehérje és magas szénhidráttartalmú. Ha egészség-centrikusak vagyunk, vagy csak ragaszkodnánk a saját étrendünkhöz, készítsünk egy adag nasit a fedélzetre. Fogjunk egy zacskót és töltsük meg mandulával, aszalt barackkal, répa és/vagy uborka csíkokkal, almával, banánnal, protein szeletekkel- válasszunk bármit, amit szeretnénk, és rágcsáljuk, hogy menjen az idő.

6. Rétegesen öltözzünk, és tartsuk melegen a lábunkat

Soha nem lehet előre kiszámítani, hogy milyen hőmérséklet vár minket az utastérben. Néhány repülőn túlságosan meleg van, míg másokon a szöges ellentéte: túl hideg. Ahhoz, hogy könnyen hozzászokjunk a hőmérséklet-változáshoz, mindig viseljünk több réteg ruhát. Így ha meleg van, le tudunk vetkőzni, ha hideg, felöltözni.

Felszállás után vegyük le a cipőt és vegyünk fel egy pár kényelmes zoknit. Melegen tartják a lábat, amellett, hogy meggátolja az izzadást is azzal, hogy levegőt hagy neki.

5. Védjük az alvást!

Ha szeretnénk aludni az út alatt, ne felejtsük el bepakolni a szemmaszkunkat- ez segít kizárni a villódzó fényeket, amik sokszor igen idegesítőek lehetnek. Zajszűrő fejhallgatók vagy füldugók használatával akár még a mellettünk síró kisbaba hangját is ,,lenémíthatjuk”.

10 tipp a kényelmes repüléshez10 tipp a kényelmes repüléshez

Mielőtt elalszunk, bizonyosodjunk meg arról, hogy az öv látható helyen van becsatolva rajtunk (takaró vagy legfelső réteg ruha fölött), hogy mikor a későbbiekben be kell azt kapcsolni, a légiutaskísérők lássák, hogy már megtettük a szükséges intézkedéseket, így nem kell felzavarniuk.

4. Vigyünk vizes üveget

A kiszáradás okozta fáradtság és fejfájás elkerülése érdekében legalább két deciliter folyadékot meg kell innunk óránként a levegőben. Habár a személyzettől kérhetünk bizonyos időközönként egy-egy pohár vizet, jobb, ha beszerzünk egy üres üveget felszállás előtt. Feltölthetjük azt a reptéren vagy egyenesen a repülőn. Ne felejtsük el meginni leszállás előttig!

3. Higiénia

Még egy hosszabb utazás során is próbáljunk meg a lehető legjobban ragaszkodni a megszokott rutinunkhoz. Mossunk fogat, arcot, hidratáljuk bőrünket. Sokkal kényelmesebb érzés lesz elaludni, és frissen ébredni reggel.

10 tipp a kényelmes repüléshez

A személyes higiéniai szett a következőkből áll:

• fogkefe;
  • fogkrém;
  • kézfertőtlenítő;
  • nedves törlőkendő;
  • hidratáló krém;
  • dezodor;
  • ajakápoló.

Hozzátehetjük igazán személyes kedvenceinket is a listához, de próbáljuk kerülni a sminket.

2. Használjunk üléspárnát

10 tipp a kényelmes repüléshez

Ha tapasztalt utazók vagyunk, tudjuk, milyen fontos, hogy legyen saját utazós párnánk, ami megtámasztja a nyakat, és megvédi a sérülésektől felszálláskor vagy légörvények közben. Ám, amennyiben igazán kényelmesen szeretnénk érezni magunkat a fapados gépeken, vigyünk magunkkal üléspárnát. Leteríthetjük az ülésre, vagy felcsavarhatjuk, létrehozva ezzel egy extra párnát a kezeinknek, vagy hátunknak.

1. Jógázzunk

Óvjuk meg lábainkat a zsibbadástól, és hátunkat a fájdalomtól a következő gyakorlattal:

1. Kulcsoljuk össze ujjainkat és nyújtsuk ki a kezünket tenyérrel felfelé. Nyújtózzunk addig, ameddig csak tudunk.
  2. Maradjunk az előző pozícióban, és lassan hajoljunk először jobbra, majd középre visszatérve balra. Ismételjük meg 3-szor, 4- szer a mozdulatsort.
  3. Helyezzük a könyökünket az előttünk lévő ülés támlájára, vállszélességben. Hagyjuk fejünket előre ,,esni” a két karunk között egészen addig, amíg nem érzünk húzást a hátunkban és nyakunkban.
  4. Egyenes háttal billentsük fejünket jobbra. Jobb kezünkkel óvatosan nyomjuk le a fejünket addig, amíg húzódást nem érzünk. Tartsuk így egy pár másodpercig, majd ismételjük meg a bal oldalon is.
  5. Nyújtsuk ki a jobb lábat, amennyire csak tudjuk. Ismételjük meg a másik lábbal is.

Végezzünk el a gyakorlatot 2 óránként.