google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

A játékgyűjtemény kilencedik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben. Jó szórakozást kívánunk!

 

Székreállós

Related image

Kellékek: annyi egyforma, stabil szék, ahány játékos vesz részt a játékban

Játékmenet:

A székeket félkörben egymás mellé kell rendezni úgy, hogy összeérjenek. Mindenki feláll a saját székére. A feladat az, hogy a játékosok megadott szempont alapján sorba rendeződjenek úgy, hogy közben senki nem száll le a székéről.

Példák a szempontokra: 

  • névsor
  • magasság
  • cipőméret
  • életkor
  • haj hosszúsága
  • ruhák színe megadott színsorrendben
  • stb.

 

Hol a kapu?

Related image

Egy játékos kimegy. A többiek körben állnak, és megbeszélik, hogy ki az a két ember, akik között egy képzeletbeli kapu van. Mikor a kinti játékos bejön, beáll a kör közepére és megpróbálja kitalálni, hol a kapu. A körben álló játékosok csak tekintetükkel fejezhetik ki az elutasítást vagy a bizalmat. Ha van egy tippje, próbáljon meg kimenni. Ha ott nincs kapu, a két ember összezár, ha eltalálta a kapu helyét, akkor kiengedik rajta. A körben álló játékosok kézen fogva is állhatnak, hogy ha esetleg ,,cselezgetne” a kinti játékos, és két olyan játékos felé mozdul, akik között nincs kapu, ne árulják el magukat azzal, ha összezárnak.

Megjegyzés: El kell magyarázni, hogy nem a szemek mozgatásával kell jelezni a kapu helyét, hanem a tekintetnek kell elutasítónak vagy hívogatónak lennie.

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

 

Hirtelen mese

A játékvezető mond egy közmondást vagy egy idézetet. A mellette ülő rávágja, hogy ,,Hirtelen…” és folytatja egy mondattal a történetet. Például: ,,A hazug embert előbb utolérik, mint a sánta kutyát.” ,,Hirtelen még két másik sánta kutya ugrott ki a bokorból.” Majd a mellette ülő következik. A mese addig tart, amíg körbe nem ér.

Variáció 1: Mindenki kap egy cetlit egy szóval, amelyet bele kell fűznie a mondatába.

Variáció 2: Minden játékosnak bele kell tennie a mondatába egy előre megbeszélt dolgot, például: állatot, színt, stb.

 

Forró labda/krumpli

Related image

Kellékek: labda

Játékmenet:

A játékosok körben állnak, a játékvezető a kör közepén egy labdával a kezében, amit odadob az egyik játékosnak, az meg vissza. Ha dobás közben azt mondja ..Fogd meg a labdát!”, akkor el kell kapni azt, ha azt mondja ,,Forró a labda!”, akkor nem szabad elkapni a labdát. Aki téveszt, az áll a köt közepére.

 

Japán foci

Image result for focilabda

Kellékek: labda

A játék menete:

A játékosok kört alkotva terpeszben állnak, úgy, hogy a lábfejük összeérjen. Mindannyian lehajolnak és labdát gurítanak egymás között. Akinek a lábai között kimegy a labda a körből, az utána fél kézzel játszik tovább, ha akkor is kap egy gólt, akkor megfordul és háttal játszik. Ha így is gólt kap, akkor kiesett.

Variáció 1: Játszhatunk csapatokban is, akár egymás mellé és állhatnak a csapattagok, de felváltva is.

Variáció: Ha egyénileg játszunk, nehezítésképpen hozhatunk olyan szabályt, hogy a szomszédoknak nem szabad gólt gurítani.

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0