google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

A játékgyűjtemény tizennegyedik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben

 

Mindketten

Mindketten - J, mint Játékgyűjtemény- 14. rész

Előkészítés: mondatokat sokszorosítani

Kellékek: páronként 1 toll és papír a mondatokkal

Játékmenet:

A játékosok párokban kiegészítik, majd felolvassák az alábbi mondatokat:

  • Mindketten…
  • Mindkettőnknek van…
  • Mindketten szeretjük…
  • Mindketten szeretünk…
  • Egyikünk sem tud…
  • A jövőben valószínűleg mindketten…

Kitűnő bevezető játék egy új, még nem összeszokott társsaságnak, de egy gyakrabban összeülő csoport számára is összekovácsoló jellegű lehet. Több kört is lehet játszani, variálva a párokat.

 

Fiatalodási séta

Fiatalodási séta - J, mint Játékgyűjtemény- 14. rész

A játékosok a teremben sétálnak. A játék kezdetén 90 évesek. A játékvezető jelére megállnak, és olyan helyzetet teremtenek egymás között, amit úgy gondolnak, hogy 90 évesen tennének, beszélnének. Jelre tovább indulnak, de már 60 évesen. A következő jelre újra megállnak, és 60 évesként kezdenek beszélgetni. A játékvezető ismét közbeszól, így 45 évesen mennek tovább, és a az újabb jelre ismét a szituáció jellegéhez mérten kommunikálnak. Majd így tovább 25, 15, 10, 5 éves korukig. A játékot megbeszélés követheti.

Variáció: Különböző szakmákkal, foglalkozásokkal is eljátszható, pl. szakács, üzletember, takarító, de lehet ötvözni a kettőt, pl. fiatal, kezdő üzletember, idős takarító, stb.

 

Mi változott?

Mi változott? - J, mint Játékgyűjtemény- 14. rész

Egy játékos kimegy, a többiek megváltoztatnak valamit. A visszajövő játékosnak ki kell találnia, hogy mi változott.

Lehetőségek például: 

  • 2 játékos helyet cserél;
  • testhelyzet változtatása;
  • egy vagy több játékos a ruházatán változtat valamit.

Variáció: Eleinte lehet jól látható, kirívó különbségeket felmutatni amolyan bemelegítésként, de utána akár még azzal is nehezíthetjük, hogy nem szűkítjük le a játékteret a játékosokra, hanem kibővítjük a környezetre, polcokra, asztalokra is.

Megjegyzés: Zsúfoltabb, vagy nagyobb helyiségekben igen nehéz lehet a játék, ha apróságokat változtatunk meg a környezeten.

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

 

Mondj hatot!

Mondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részMondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részMondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részMondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részMondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részMondj hatot! - J, mint Játékgyűjtemény- 14. rész

Kellékek: labda vagy kis tárgy

A játék menete: 

A játékosok körben ülnek, egy valaki középen áll. A körben ülő játékosok közül van valakinél a labda. Ő elkezdi mondani magában az abc-t. Amikor a középen álló lestoppolja, akkor megmondja hangosan a betűt, amelyiknél éppen tartott, és elkezdi körbe adni a labdát. A középen állónak 6 olyan szót kell mondania, amely az adott betűvel kezdődik, mielőtt a labda körbeérne. Ha sikerül, akkor más valaki áll középre. (A szavak száma létszámtól és kortól is függ.)

Megjegyzés: Ha kevesen vagyunk, alkothatunk egy olyan szabályt, hogy a labdát úgy kell körbeadni, hogy a körben ülő játékosoknak mindkét kezükkel meg kell fogniuk a labdát és úgy kell átadni; tehát: ha balról kapja a labdát, átveszi a bal kezével, beteszi a jobba, és azzal adja tovább, ha jobbról kapja, ugyanígy jobbról.

 

A sas és a madarak

A sas és a madarak - J, mint Játékgyűjtemény- 14. részA sas és a madarak - J, mint Játékgyűjtemény- 14. rész

A játékosok körben állnak, egy játékos középen áll, ő a sas. A sas elkiáltja egy másik játékos nevét, és rögtön üldözőbe veszi. A megszólított játékos a körön kívül szalad körbe. A sas csak ott mehet ki a körből, ahol a játékos állt. Ha el tudja kapni, akkor helyet cserélnek, ha a madár vissza tud érni a helyére, akkor a sas marad középen és újraindul a kör.

 

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0