A játékgyűjtemény hetedik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben.
A továbbiakban (8. résztől) J, mint Játékgyűjtemény néven található cikksorozat ezen epizódjában olyan játékokkal ismerkedhetünk meg, amelyekhez szükség lesz némi előkészületre. Ne rettentsen el minket ez a plusz munka, a végén a jó hangulat mindent visz! Jó szórakozást kívánunk!
Aláíratós
Előkészítés: jellemző mondatokkal listát készíteni
Kellékek: tollak, minden játékosnak egy lista
Játékmenet:
Minden játékos kap egy listát különböző jellemző mondatokkal. Pl.: szokott lottózni, olvasta a Harry Pottert, tanul angolul, van testvére, van háziállata, stb. Akire jellemző, azzal alá kell íratni. Az győz, aki leghamarabb aláírat minden jellemzőt legalább egy valakivel.
Variáció: Nehezebb a játék, ha egy listára mindenkinek csak egyszer kerülhet fel a neve. Ehhez a jellemző mondatokat körültekintőbben kell kiválasztani.
Közös mese
Kellékek: egy dobálható tárgy
A játék menete:
A játékosok körben ülnek. Valakinél van egy összecsomózott kendő, vagy valamilyen más dobálható tárgy, ez a mese fonala. A játékos mesélni kezd valamit, Ha úgy látja jónak, átadja egy másik játékosnak a kendőt, vagyis a szót. Mindig az beszél, akinél a kendő van. Ha valakinek jó ötlete támad, el is kérheti a kendőt.
Elrejtett dolog megkeresése
Előkészítés: a tárgyat elrejteni
Kellékek: egy kis tárgy
Játékmenet:
A játékosok egyszerre keresik az elrejtett tárgyat. Aki megtalálja, az nem szól semmit, csak leül a helyére, a többieknek tovább kell keresniük.
Ládikajáték
Előkészítés: dobozokat összekészíteni
Kellékek: annyi doboz, benne 4-5 tárggyal, ahány csapat játszik
A játék menete:
4-5 fős csapatok játszanak. Mindet csapat kap egy dobozt, benne 4-5 eszközzel. A csapatok elvonulnak, és felkészülnek egy néhány perces jelenettel, amelyben a dobozban lévő minden eszközt felhasználnak. Majd előadják a jelenetet.
Fekete- fehér
Előkészítés: két alapvonalat kijelölni egymástól 10 méter távolságra
Kellékek: kartonlap (az egyik oldala fehér, a másik fekete)
Játékmenet:
Két csapat, fehérek és feketék, feláll egymással szemben a pálya közepén egymástól körülbelül 1,5 méter távolságra. A játékvezető feldobja a kartonlapot. Ha a fekete fele van felfelé, akkor a feketék kergetik a fehéreket, ha a fehér fele, akkor fordítva. Azok a játékosok, akiket a vonal előtt fognak meg, átállnak az ellenfél csapatába. Akik a vonal mögé érnek, azok sikeresen megmenekültek. Ha a menekülök mindannyian a vonal mögött vannak, akkor újra felsorakoznak középen, és a játék kezdődik elölről. A játéknak akkor van vége, ha az egyik csapat játékosai teljesen elfogytak.
Reméljük, tetszett az összeállítás. Ha igen, kövesd Facebook oldalunkat, amelyen ilyen, és ehhez hasonló játékok mellett, további házi praktikákkal, egyedi ötletekkel ismerkedhetünk meg.
A J, mint Játékgyűjtemény összes eddigi része elérhető az Ötletmánia oldalon, és a Facebookon is.