A játékgyűjtemény tizenharmadik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben

 

Címerek

Címerek - J, mint Játékgyűjtemény- 13. rész

Kellékek: papír, színes ceruza

Játékmenet:

Minden játékos megrajzolja a saját elképzelt címerét, rajta azokkal a jelképekkel, melyeket önmagára nézve jellemzőnek tart. Ha minden rajz elkészült, a játékvezető összegyűjti és egyesével felmutatja a címereket. A csoport megpróbálja kitalálni, hogy ki rajzolta.

Variáció: 2-5 fős csapatokban ,,családi” címer elkészítése. Pontozás.

 

A nagykövet

A nagykövet - J, mint Játékgyűjtemény- 13. rész

Kellékek: papír, toll, óra

A játék menete: 

Két csapat játszik. Szemben ülnek egymással. Mindkét csapat ír egy jelszót a papírjára, ez lehet könyv, film vagy dal címe, ismert mondás, stb. A csapatokból kiválik egy-egy tag, ők a nagykövetek. Ők megkapják az ellenfél csapatának jelszavát, és az Activity szabályai alapján megpróbálják elmutogatni azt a saját csapatuknak. Az a csapat nyer, amelyik rövidebb idő alatt kitalálja az ellenfél jelszavát.

 

Elnök, titkár…

Elnök, titkár... - J, mint Játékgyűjtemény- 13. rész

A játékosok körben ülnek. Mindenki kap egy elnevezést sorrendben, így: elnök, titkár, jegyző, 1., 2., 3., 4., …, kuka. Begyakorolnak egy négyütemű ritmust: térdre csap, tapsol, jobb kéz emel, bal kéz emel. Amikor a ritmus már jól megy, az elnök kezd: jobb kézre a saját ,,nevét” mondja, bal kézre azt, akit hív. Akit hívott, az folytatja. Visszahívni nem szabad. Ha valaki ront, akkor ő lesz a kuka, és mindenki eggyel odébb ül, így sorszámuk is megváltozik.

Variáció: Kézfelemelés helyett csettinthetünk- ezzel a hanghatással talán kicsit könnyebb dolgunk lesz az odafigyeléssel.

Megjegyzés: Érdemes egy lassabb próbakörrel kezdeni, hogy mindenki biztosan meg tudja tanulni a ritmust és folyamatosan tudja mindenki csinálni, miközben figyel, válaszol, beszél.

 

Mi történik itt?

Mi folyik itt? - J, mint Játékgyűjtemény- 13. rész

Egy játékos kimegy a teremből, közben a többiek kitalálnak egy szituációt, és elkezdenek ennek alapján viselkedni. A visszajövő játékosnak ki kell találnia, hogy mi történik a teremben. Például: mindenki járványban hal meg, tolvajt kergetnek, stb. A kitaláló feltehet kérdéseket, de azokra csak pantomimmal lehet válaszolni neki.

 

Rómeó és Júlia

Rómeó és Júlia - J, mint Játékgyűjtemény- 13. rész

Kellékek: 2 kendő

Játékmenet:

A játékosok körben ülnek. Egy játékos Rómeó, neki be van kötve a szeme. Egy másik játékos Júlia, neki össze vannak kötve a bokái. A körön belül játszanak. Rómeó bármikor hívhatja Júliát: ,,Júlia?” Júlia köteles minden alkalommal azonnal válaszolni: ,,Itt vagyok!” Az a cél, hogy Rómeó elkapja Júliát. Rómeót játszhatja lány is, Júlia is lehet fiú.