A játékgyűjtemény tizedik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben. 

Jó szórakozást kívánunk!

 

Én még soha

Én még soha - J, mint Játékgyűjtemény- 11. rész

Kellékek: gyufa

Játékmenet:

Minden játékos kap 5 gyufaszálat. Az egyik játékos mond magáról egy igaz (!) mondatot: ,,Én még soha…” Akire nem igaz az állítás, az bedob egy gyufát. Utána jön a következő játékos. Az nyer, akinek a legtovább marad a gyufája.

Példa:

,,Én még soha nem voltam Amerikában.” Aki szintén nem volt még ott, az nem dob be gyufát, aki már járt Amerikában, az bedob egyet.

Megjegyzés: Az Én még soha játék hasonlít a Nagy szél fúj azokra… elnevezésű, egy korábbi részben már ismertetett játékra, amelyhez nem szükséges gyufa.

 

3 betű

3 betű - J, mint Játékgyűjtemény- 11. rész

Egy játékos gondol egy 3 betűs szóra, amit nem mond ki, csak körülírja. A következő a körülírás alapján kitalálja, de nem mondja ki, hanem gondolatban megváltoztat benne egy betűt úgy, hogy értelmes 3 betűs szót kapjon, és ezt írja körül. Ha valaki elveszti a fonalat, kiesett. Ha valaki gyanakszik, hogy az előtte lévő blöffölt, akkor visszakérdezhet, de ha tévedett, akkor ő maga esik ki.

 

A herceg úrfi vizsgája

A herceg úrfi vizsgája - J, mint Játékgyűjtemény- 11. rész

Két játékos játszik, a többiek nézik. A tanár feltesz egy igen egyszerű kérdést, mert tudja, hogy a herceg nagyon buta, neki viszont a fejét veszik, ha a herceg szégyenben marad. A herceg valami nagyon nagy butaságot válaszol. A tanár erre ,,megmagyarázza”, hogy az udvarnép csodálkozása ellenére a hercegfiú válasza miért helyes, sőt megújító jelentőségű.

Megjegyzés: Lehet pontozni a megoldásokat, és párcserék után összevetni a pontszámokat.

 

Menj máshogy!

Menj máshogy! - J, mint Játékgyűjtemény- 11. rész

A játékosok körben ülnek. Egy játékos feláll és odamegy egy jellegzetes módon. Helyet cserélnek, és a második játékosnak másféleképpen kell továbbmennie.

Példák: sétálva, futva, sántítva, háttal, ugrálva, büszkén, öregemberként, stb.

 

Kinél van a labda?

Kinél van a labda? - J, mint Játékgyűjtemény- 11. rész

Kellékek: kicsi labda

A játék menete: 

A játékosok sorba (vagy félkörbe) állnak. Egy játékos lesz a dobó, ő a középen álló embertől indulva, annyi lépést tesz, ahányan a sorban állnak, és megáll háttal a többieknek. A kezében lévő labdát hátradobja úgy, hogy azt valaki elkaphassa. Majd azt mondja: ,,Gábor Áron nagyot lőtt, bumm!”. Ekkor megfordul, és ki kell találnia, hogy melyik játékos tartja a háta mögött a labdát. ,,Bal!” parancsszóra a játékosok felemelik bal kezüket, ,,Jobb!” parancsszóra a jobb kezüket. ,,Le!” parancsszóra leteszik. A dobó 3 kézemeltetéssel próbálkozhat, majd tippelnie kell, hogy kinél van a labda. Egyszerre nem emeltetheti fel mindkét kezet. A többiek segíthetik a  labdát rejtő játékost azzal, hogy úgy tesznek, mintha áttennék a labdát egyik kezükből a másikba, Ha talált, akkor új dobót választunk, ha nem talált, akkor új játék kezdődik.

Variáció: Több labdával is játszható.