A játékgyűjtemény tizenkettedik részében újabb öt játékot mutatunk be, hasonlóképpen, mint előző cikkünkben

 

Pókháló

Pókháló - J, mint Játékgyűjtemény- 12. rész

Kellékek: egy gombolyag fonal

Játékmenet:

A játékosok körben ülnek. Az egyik játékos megfogja a fonal végét és odadobja valakinek a gombolyagot, miközben megnevezi. Mindenki továbbdobja, de úgy, hogy közben nem engedi el a fonalat. Így ,,pókháló” szövődik, amit a játék végén visszafelé fel lehet gombolyítani. Több kört is játszhatunk.

Variáció: Körönként változhat a feltétel, hogy mit mondjunk. Pl.: Ha a neveket már megtanultuk, játszhatunk színekkel, állatokkal, vagy egyéb, személyes, belső tulajdonságokkal, kedvenc könyvek, filmek, stb. formájában.

 

Ki a tettes?

Ki a tettes? - J, mint Játékgyűjtemény- 12. rész

A játékosok körben ülnek. Van egy bíró és egy király, a többi játékos választ magának egy állatnevet. A király megkérdezi a bírót: ,,Ki a tettes?” A bíró megnevezi az egyik állatot: ,,A nyúl.” A nyúl letagadja és egy másik állatot vádol: ,,Nem, nem én, hanem a tücsök!” Lehet a királyt és a bírót is vádolni. Kiesik az, aki nem tud új állatot mondani, már kiesett állatot mond, vagy visszahív. Nehezíthető azzal, hogy a szomszédokat sem lehet vádolni. Akkor jó a játék, ha pörög.

 

Az én székem

Az én székem - J, mint Játékgyűjtemény- 12. rész

A játékosok körben ülnek. Egy játékos középre áll, az ő széke üresen marad. A középen álló játékos le akar ülni, de ezt csak addig teheti meg, amíg az üres széknek nincs gazdája. Egy szék úgy kap gazdát, ha a tőle balra ülő rácsap és megmondja, hogy kié az a szék. Akié a szék, annak rá is kell ülnie. Első és második gazda mindig az, aki mellett a szék van, harmadikra pedig egy másik játékos nevét kell mondani.

Példa: A játékos, akitől jobbra van az üres szék, rácsap, és azt mondja: ,,Ez az én székem.” És ráül. A következő játékos megint rácsap, és azt mondja: ,,Ez az én székem.” És ráül. A harmadik pedig rácsap, és azt mondja: ,,Ez xy széke.” XY ekkor odaszalad és ráül. Így a kör egy másik részén ürül meg egy hely, ahol újrakezdődik az egész.

 

Ajándékozok neked egy szót

Ajándékozok neked egy szót - J, mint Játékgyűjtemény- 12. rész

 

Kellékek: papír, toll

A játék menete: 

Mindenki ír mindenkinek egy szót, így mindenki előtt lesz egy kupac ajándékszó. A játékosoknak ezekből a szavakból kell kitalálniuk egy történetet. A történeteket lehet pontozni, és a végén kihozni valakit győztesként. Hosszadalmasabb játék.

 

El a labdákkal

El a labdákkal - J, mint Játékgyűjtemény- 12. rész

Előkészítés: pályát kijelölni a közepén felezővonallal

Kellékek: rongylabdák, ócska zoknik vagy alufólia- golyók

Játékmenet:

Két csapat játszik. A játék kezdetekor mindenkinél van egy labda. A játékvezető jelére indul a játék. A csapatoknak az a céljuk, hogy a játékvezető következő jelénél minél kevesebb labda legyen a térfelükön. Taktikázni szabad, de ez lehet kockázatos is. A pályáról kigurult labdákért el kell menni, a játékvezető segíthet visszadobálni azokat a megfelelő térfélre. Érdemes olyan labdákkal játszani, amelyek nem gurulnak el olyan könnyen.