Posztsorozatunk – amiben DIY üzlet ötleteit mutatjuk be nektek – folytatódik! Az ékszerkészítés rejtelmeit kutatjuk, tippeket, ötleteket adunk ahhoz, hogy akár Te is be tudj indítani egy saját DIY ékszerbizniszt!
Ha hiszed, ha nem, az ékszerkészítés bizony még a mai világban is egy életképes üzleti ötlet! Talán éppen Te leszel az, aki a pangó életbe egy kis színt visz, egy új kreatív formát alkotsz, vagy egy olyan logót, amit mindenki a nyakában/fülében/orrában hord majd!
De ha még sem érzel magadban még annyi spirituszt, az sem probléma. Az Etsyn remekül lehet inspirálódni, elismert és kevésbé ismert ékszerészek mutatják itt be a portékáikat (persze sok más egyéb mellett).
Jó ha itt is az egyszerű, letisztul formákra törekszünk, (akárcsak a fürdőbombáknál) és ha van egy csak ránk jellemző formavilág, vagy stílusjegy. Ha külföldre is szeretnél ékszereket árulni, akkor igazán jó hírünk van: csak az USA-ban az ékszeripar évente $ 70 milliárd dollárt generál az értékesítésben.
Ékszert, de milyet?
Ha úgy döntünk, hogy belevágunk az üzletbe, akkor először is fel kell mérnünk, hogy pontosan ki a célközönségünk, ugyanis az ékszerpiac igen szerteágazó.
Esküvő
Az esküvői iparágon belül az ügyfelek ízlése egyre kevésbé hagyományos és személyre szóló, szeretik ha csillogó, nem túl extrém és kihívó. Igazából talán ez az egyik legnehezebb ágazata ennek a biznisznek, viszont nagy potenciállal rendelkezik.
Fiatalok
Dönthetünk úgy, hogy kimondottan tiniknek gyártunk ékszereket. Ez a célcsoport szereti az extravagáns, kihívó cuccokat, a fényes, olcsóbb termékeket. Ha van valami igazán vagány ötletünk, ők lesznek a mi embereink!
Férfiak
Készíthetünk ékszereket kimondottan férfiaknak is, azonban itt is be kell lőnünk egy célcsoporton belüli célcsoportot. A nagy fukszos gengszterrepereket akarjuk megnyerni, vagy a visszafogott úriembereket?
Nők
A nőknél ugyanez a helyzet. Vannak, akik kimondottan az olcsó, aranyozott bizsukra utaznak, de vannak, akik jobban kedvelik a visszafogott letisztult formát. Nekik tiszta ezüst, és jó néhány karátos arany vagy fehérarany lesz a kedvencük, viszont jóval többet is képesek kifizetni egy adott darabért.
Párok
Az Anchor például elég nagyot durrantott a horgonyos karkötőivel, rengeteg embert ismertem, aki ezekkel mászkált, vagy mászkál még most is. Ha van egy hasonló koncepciód, nem érdemes kihagyni!
Alternatíva: gravírozás
Alternatívaként választhatsz testreszabható élményt (gravírozás stb.). De készíthetsz saját feliratos ékszereket is közhelyekkel, Oraveczi életbölcsességekkel, vagy popkulturális utalásokkal.
Egyszerű ötletek
Elkészítés
Kellékek:
- szögletes türkiz gyöngyök
- kerek türkiz gyöngyök
- csepp alakútürkiz gyöngyök
- 6mm-es Jade gyöngyök
- üreges csőgyöngy
- marhabőr zsinór
- 0,5 mm-es sárgaréz drót
- fogó
- drótvágó fogó
- ragasztópisztoly
1. vágjunk le 0,5 mm-es sárgaréz drótból egy 25 cm-es darabot
2. tegyünk 5 szem türkiz gyöngyöt úgy, hogy a végén kilógjon 5 centi
3. a végéből készítsünk hurkot
4. ezután jönnek a piros Jade gyöngyök. Ebből is tegyünk ötöt, és készítsünk hurkot!
5. folyamatosan adjunk hozzá egy piros jade gyöngyöt a hosszabb huzalvégen. Vigyük a drótot egészen a türkiz virág hátuljáig
6. húzzunk egy másik piros Jade gyöngyöt a drótra, és csavarjuk össze a két drótot
7. tegyük a türkiz virágot a csőgyöngyhöz úgy, hogy a csavart huzal részét a középső hurkon keresztül átdugjuk
8. rögzítsük a huzalokat fogóval. Ha szükséges, ragaszthatunk is.
9. ha szeretnénk, választhatunk egy ékszert, amit rögzíthetünk dróttal vagy ragasztóval a virághoz.
10. vágjunk egy 40 cm-es darabot a marhabőr (de lehet bármilyen) zsinórból.
11. húzzuk rá a gyöngyöket úgy, hogy körülbelül a zsinór felét fedje be.
12. csomózzuk össze és készen is vagyunk!
KÉSZ!
Brand
Miután létrehoztuk a termékeinket, itt az ideje, hogy megtervezzük a brandünket, azaz arculatunkat. Készítsünk (vagy készíttessünk) saját logót, és válasszunk ki egy profilunkhoz illő csomagolást. Ügyeljünk a jó dizájnra, ugyanis a későbbiekben ezzel azonosítanak majd minket, szóval ne mismásoljuk el!
A brand azonban nem csak a külcsínről szól, hanem rólunk arról, amit ki akarunk fejezni, akár a saját történetünkről. A vásárlóknak fontos, hogy lássák, ki is vagy így jobban tudnak azonosulni az érzelmeiddel.
Gyártás és anyagok
Hogyan készítheti termékeit – kézzel vagy gyárban, akár otthon, akár kiszervezetten – attól függ, hogy a tervezés, az ár, az anyagok és a szakértelem szintje bonyolult-e.
Anyagok és eszközök
Számos online forrás áll rendelkezésre nagykereskedelmi ékszergyártó berendezésekhez, szerszámokhoz és kellékekhez, beleértve a drágaköveket és a nyersfémeket.
Termékfotó
Fontos, hogy milyen fotók kerülnek fel az Instagrammra, vagy a Pinterestre. Ez olyan, mint a kóstoló a hiperekben, vagy egy termékminta a katalógusból. Ez fogja meg leginkább a vásárlóidat, így érdemes időt, és energiát belefektetni.