google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Rengeteg módszer, tippek, tanulmányok, különféle technikák boncolgatják, hogy mi is a sikeres diéta titka. Mára már tudjuk, ez nagyon is emberfüggő: van, aki össze- vissza ehet mindenfélét anélkül, hogy meghízna, és akad olyan is, aki, ha csak ránéz egy kiflire, máris felugrik egy- két plusz kiló. 

Az előző részben már bemutattunk pár ételt, amelynek egészséges mivoltát senki nem kérdőjelezi meg, így mértéktelenül faljuk azokat. Ezúttal 5 másik ételt mutatunk be, amelyek kis mennyiségben ugyan tényleg egészségesek, de ha túl sokat fogyasztunk belőlük, az az ellenkezőjét is kiválthatja annak, mint amit tényleg szeretnénk.

 

1. Fagyasztott gyümölcs

A sikeres diéta titkai- 2. rész

Sokak szerint a fagyasztott gyümölcsök semmiben sem különböznek friss társaiktól. Ez így is van. Tápanyagok, vitaminok tekintetében a két fajta teljes egészében megegyezik egymással.
De akkor mégis miért jelenthet a fogyókúrázókra potenciális súlygyarapodási veszélyt?
A válasz a különböző gyártók apróbb cselében rejlik: sok előállító extra cukrot ad a már alapjáraton is cukrokban gazdag gyümölcsökhöz, amit a fagyasztás miatt szinte meg sem érzünk. Ki tudjuk védeni ezt a kis trükköt azzal, hogy ellenőrizzük a csomagoláson az összetételt, így biztosan azt a terméket visszük haza, amelyben ,,csak” gyümölcs van.

 

2. Sajtok

Nem meglepő, ha azt mondjuk, hogy a sajtok a legjobb kalcium- és fehérjeforrások közé tartozik. Azonban magas kalória- és zsírtartalma felülírja eme tejtermék pozitív hatásait. Mint mindenhol máshol, itt is a mértékletesség a kulcs: csökkentsük a mennyiséget.
A zsírszegény sajtok jó opciónak tűnhetnek, ám ne dőljünk be a látszatnak! Feta- és/vagy kecskesajt fogyasztásával olyan zsírsavakhoz juthatunk, amelyek eltelítenek, így hosszabb távon megszűnhet a gyakori éhségérzet is, ráadásul bizonyos fajtái akár a zsírégetésben is nagy segítségünkre lehetnek.

A sikeres diéta titkai- 2. rész

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

 

3. Smoothie

Nagy népszerűségnek örvend ez a gyümölcsös- zöldséges- jeges ital, főleg nyáron. Egészségesnek hangzik, nem igaz? Korábban már említettük, hogy a zöldségek és gyümölcsök is tartalmazhatnak cukrokat, olyan különféle tápanyagokat, amelyekre a szervezetnek nincs vagy csak nagyon kevésre van szüksége, és túlzott fogyasztásukkal könnyedén felszaladhatnak plusz kilók.
Nem rakétatudomány a kalóriaszámlálás, így egy-egy smoothie tápanyag- tartalmának kiszámításakor meglepődhetünk, hogy milyen magas érték jött ki végeredményül.
Ahhoz, hogy rendeltetésének megfelelően, azaz, az egészség megőrzése érdekében fogyaszthassuk, a következőket kell tartalmaznia ennek a finomságnak: gyümölcs/zöldség, jég, natúr joghurt, tej.

A sikeres diéta titkai- 2. rész

 

4. Sushi

Nyers hal, és zöldségek. Mi lehet vele a gond?
Elsősorban, az egyik fő összetevő a hal mellett: a fehér rizs. Ha tehetjük, válasszunk barna rizsből készülő sushit.
A másik probléma a ,,köret”. A vajban sült rák, a majonéz mind észrevétlenül aggatja ránk a felesleges kilókat, miközben mi teljes lelki nyugalommal fogyasztjuk el a 100%-osan egészségesnek hitt japán ételeket. Sajnos a szója szószt sem úszhatjuk meg mellőzés nélkül, ugyanis sóssága miatt puffadást okozhat a szervezetben lévő víz visszatartásával.

A sikeres diéta titkai- 2. rész

 

5. Tofu

Igen magas vas-, kalcium- és proteint-, valamint alacsony kalóriatartalmának köszönhetően egy igazi egészségbombát tisztelhetünk benne. Ám, ez az egészségbomba csak addig tart, amíg sütésre nem kerül sor. Hogy miért? Mert olajban kell sütni, amit a tofu előszeretettel szív magába szivacsként.
Hogy ezt a problémát kiküszöbölhessük, csökkentsük az olaj mennyiségét: maximum 1 evőkanállal használjunk belőle!

A sikeres diéta titkai- 2. rész

 

Kapcsolódó

A sikeres diéta titkai, 1. rész

 

Ötletmánia Facebook

Még több érdekes témáért, ötletekért és tippekért látogass el az Ötletmánia Facebook- oldalára.

google.com, pub-6215625291739348, DIRECT, f08c47fec0942fa0