A játékgyűjtemény harmadik részében ismét 10 játékkal ismerkedhetünk meg. Ahogy az második részben (bővebben itt), úgy itt is különböző kategóriákban mutatunk be 1-1 feladatot. Jó szórakozást kívánunk!
1. Ismerkedés
Szereted a szomszédaidat?
A játékosok körben ülnek. Egy középen álló játékos megkérdez valakit: ,,Szereted a szomszédaidat?” Háromféle válasz létezik:
- igen- mindenki marad a helyén
- nem- mindenki új helyet keres magának
- szeretem, szeretem, de xy szomszédait jobban szeretném- a válaszoló szomszédai és a megnevezett xy szomszédai helyet cserélnek.
Minden helycserénél a középen álló játékos is megpróbál leülni. Mindig az kérdez tovább, akinek nem marad hely. Helycserénél a szomszéd székre ülni nem szabad.
2. Kommunikáció
Gyors asszociáció
Egy játékos kezd egy szóval. A soron következőnek gyorsan rá kell vágnia egy új szót, ami eszébe jut. Minden játékos az előtte lévő szóra mond asszociációt. Ha valaki gondolkodik, akkor kiesett. Akkor jó a játék, ha gyorsan pörög.
Variáció: A szavakat bele lehet foglalni foglalni egy mondatba. Pl.: ,,A zümmögés engem a legyekre emlékeztet.” ,,A legyek engem a lekvárra emlékeztetnek.” ,,A lekvár engem a mézre emlékeztet.”, stb.
3. Összpontosítás
Fakanalas
Kellékek: fakanál
A játék menete:
A játékosok hátratett kézzel szoros körben állnak, és a hátuk mögött körben adogatnak egy fakanalat. Egy középen álló játékosnak ki kell találnia, hol jár a fakanál. Akinél eltalálja, azzal helyet cserélnek.
4. Együttműködés
Láthatatlan karmester
Egy játékos kimegy, a többiek megegyeznek, hogy ki lesz a karmester, akit mindenki utánozni fog. A visszajövő játékosnak ki kell találnia, hogy a többiek kinek a mozdulatait követik, ki a karmester.
A játék hasonló, mint a majmok királya nevű játék, melyet ebben a cikkben olvashattunk korábban.
5. Kreativitás
Séta
A játékosok össze-vissza sétálgatnak, a játékvezető adja az instrukciókat: ,,Sétálj úgy, mint aki…”
Példák:
- most kapta meg a diplomáját
- gyászol
- boldog
- gyerekes
- stb.
6. Bizalom
Irányítótorony
Kellékek: esetleg néhány szék
Játékmenet:
A párok a terem két végében egymással szemben állnak. Egyikük becsukja a szemét, másik az irányítótorony. A nyitott szemű játékos egy helyben marad és csak hangjával irányítja társát.
Variációs lehetőségek:
- egyszerre csak egy pár játszik
- egyszerre mindenki játszik
- székekkel, egyébe akadályokkal lehet nehezíteni
7. Szerencse
Evolúció
A játékosok járkálnak a teremben és két ököllel a fejüket ütögetik, miközben azt mondogatják, hogy ,,tojás, tojás, tojás”. Ha két játékos találkozik, akkor kő-papír-ollót játszanak. Aki veszít, az tojásként megy tovább, aki nyer, az tyúkká változik: behajlított karral tyúk módjára csapkod, és közben azt mondogatja: ,,tyúk, tyúk, tyúk”. Ha két tyúk találkozik, megint kő-papír-ollóznak. A vesztes tyúk marad, a győztesből sas lesz. Ő kitárt karokkal sasként száll és mondogatja, hogy ,,sas, sas, sas”. Két sas találkozásakor a vesztes sas marad, a győztes pedig Superman lesz: egyik karját magasan előrenyújtja, a másikat ellentétesen lefelé hátra, és felkiált ,,Superman!”. Mindenki csak az evolúció azonos szintjén álló játékossal kő-papír-ollózhat. Akiből először Superman lesz, az nyer. Több kört érdemes játszani, vagy kibővíteni az evolúciós skálát.
8. Szabály
Szép szivárvány
Legalább két játékosnak ismernie kell a szabályt. A játékvezető odadobja a képzeletbeli ceruzáját a másik játékosnak és megkéri, hogy rajzoljon egy szép szivárványt. A játékos a levegőben szivárványt rajzol. A szivárvány akkor szép, ha a játékos megköszöni a ceruzát, amikor dobják neki. Mindenki próbálkozhat; ha valaki rájön a szabályra, ne mondja el, folytatódjon a játék, amíg a többiek rá nem jönnek.
9. Mozgás
Labdakergető
Kellékek: 2db labda
Játékmenet:
Két egyenlő létszámú csapat játékosai felváltva körben állnak. A két csapat egymással szemben álló játékosa kap egy-egy labdát. amit a csapattagok adogatnak körbe. A cél az, hogy az egyik labda utolérje a másikat. Ha leesik a labda, ugyanonnan kell folytatni. Lehet nehezíteni azzal, hogy csak egy kézzel szabad adni a labdát, vagy fél lábon állva.
10. Futás
Fogd meg a labdást!
Kellékek: labda vagy dobható tárgy
A játék menete:
A fogó mindig azt kergeti, akinél a labda van. A labdát át lehet dobni egy másik játékosnak, de ha rossz az átadás, akkor a fogó egészen addig megfoghatja áldozatát, amíg egy másik játékos fel nem veszi a földről az elgurult labdát.
Variáció: A labdát nem lehet dobni, csak átadni. Így nehezebb a játék.