Ahhoz, hogy minden reggel a lehető legjobb formánkban, szinte tökéletes állapotban hagyjuk el otthonunkat, hasznos lehet, ha kialakítunk magunknak egy reggeli rutint. Felejtsük el az elkészülés stresszét, és válasszunk számunkra megfelelő napirendet, hogy megfelelően induljon a napkezdés. 

A következő 11 tipp segítséget nyújt a tökéletes rutin felállításához:

 

1. Ne induljunk el üres gyomorral

Ne induljunk el üres gyomorral - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

A reggeli sok helyen még mindig a nap legfontosabb étkezése. Ahhoz, hogy reggelente csordultig tele energiával indulhassunk el a munkába, legalább valami kis apróságot, nasit kell ennünk. Ez lehet akár egy csésze kávé vagy tea, gyümölcs, vagy egy pohár joghurt. Szánjunk pár percet a reggelizésre. Ha nagyobb az étvágyunk reggel, olvassunk könyvet, újságot, vagy hallgassunk zenét evés közben.

Ne induljunk el üres gyomorral - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

2. Megfelelő vérkeringés

Megfelelő vérkeringés - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

Egy másik módja annak, hogy segítsük a reggeleink gördülékenységét, az, ha futunk egyet. Persze, nem kell egy egész maratont lefutnunk- egy 20 perces gyorsabb gyaloglás is nagy hatással lesz a testünkre, kedvünkre. Ha tömegközlekedéssel megyünk munkába, induljunk el 10 perccel előbb, és a messzebb lévő megállónál várjuk a járművet. Ugyanígy, akár le is szállhatunk egy megállóval előbb, és a maradék utat gyalog is megtehetjük a munkába. Ha nincs messze a munkahelyünk, felejtsük el az autót, és használjunk kerékpárt vagy sétáljunk. A friss levegő így kitisztítja a fejünket, és persze, az autó káros-anyagkibocsátása is csökkenthet.

11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

3. Minőségi alvás

Minőségi alvás - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

Általában a felnőtt szervezetnek 7-9 óra alvás szükséges, hogy megfelelően kipihenje magát. Célozzunk meg a lefekvéshez és felkeléshez egy egységes, fix időpontot, például: próbáljunk elaludni este 10-kor, ha másnap hajnali 6-kor kell kelnünk. Igyekezzünk tartani magunkat az időhöz. hogy a szervezetünk hozzászokjon a ritmushoz, és egy jól felállított alvási ciklust kapjunk.

Még egy tipp: Próbáljunk az ébresztőóra első jelzésére felkelni, és álljunk ellen a kísértésnek, hogy megnyomjuk a ,,szundi” gombot.

 

4. Figyeljünk a környezetünkre

11 tipp a tökéletes napkezdésért

Tartsuk tisztán az otthonunkat, életterünket. A hálószoba általában az a hely, ahol a legtöbbször rendetlenséggel, zűrzavarral találkozhatunk. Ha ébredéskor már eleve egy ilyen káosz fogad minket, rögtön eszünkbe jut az a házimunka, amit a későbbiekben el kell majd végeznünk, hogy megszüntessük a kupit, és ez nagy mértékben tönkreteheti a napkezdésünket, talán el is kedvetlenít az egész naptól.

 

5. Előre tervezés- Válasszuk ki a másnapi ruhánkat este

Mindenkinek ismerős lehet a probléma: A szekrények tele vannak ruhával, mégsem találunk semmit, amit felvehetnénk. Ahelyett, hogy reggel pepecselnénk azzal, hogy eldöntjük, mit vegyünk fel, válasszuk ki előző este a ruhát, szettet. Másnap reggel már azzal a tudattal készülődhetünk (zuhanyzás, tisztálkodás, reggeli), hogy már tudjuk, mit fogunk aznap viselni. Tegyünk ugyanígy a munkaeszközeinkkel, retikülökkel, aktatáskákkal.

11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

6. Mobiltelefon

Mobiltelefon - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

Kapcsoljuk ki, vagy tegyük repülő- üzemmódba mobiltelefonunkat lefekvés előtt, hogy semmi ne zavarhasson meg minket éjszaka, alvás közben. Ne az legyen a nap első momentuma, hogy megnézzük a telefont; helyette kezdjük meg a reggeli rutint, tisztálkodjunk, együnk, sportoljunk, és csak ezek után olvassuk el e-mailjeinket, nézzük meg a közösségi médiát, és válaszoljunk üzeneteinkre. Néhány üzenet, esetleg rosszabb hír negatívan befolyásolhatják a kedvünket, tompíthatja jó hangulatunkat. Ez mind várhat, amíg megfelelően fel nem ébredünk, készülünk.

 

7. A folyékony energia

A testünk dehidratált lehet egy hosszabb alvás után. Ezért is jó ötlet, ha rögtön ébredés után megiszunk egy pohár vizet. Tegyünk egy üveg vagy egy pohár vizet éjjeliszekrényünkre előző este. Ha a vérkeringésünknek is szeretnénk egy kis löketet adni, adjunk hozzá citromot és egy kevés gyömbért.

A folyékony energia - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

8. Álljunk meg a virágoknál

Hagyjunk egy pillanatot saját magunkra is reggel. Nem csak meditálásról lehet szó- természetesen, ez i egy kitűnő megoldás, hiszen kitisztíthatjuk gondolatainkat, fejünket, és az ötleteinket, meglátásainkat akár papírra is vethetjük. Szagoljunk rózsákat, virágokat, hogy ezzel is összhangba kerülhessünk. Ez a néhány perc segíthet, hogy akár fél lábon is kibírjuk a napot.

 

9. A gondolatok, szavak ereje

Néha, amit mások mondanak, elképesztően bölcs és motiváló lehet. Olvassunk inspiráló idézeteket, vagy részleteket a pozitív gondolkodásról szóló könyvekből. Tegyünk a hűtőre vagy az ajtókra vicces képeslapokat, szlogeneket. Nézegessünk olyan képeket, amiket boldognak vagy motiváltnak tűnünk, és hallgassunk zenét.

11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

10. Ne hanyagoljuk hobbijainkat

A legtöbb ember azt mondja, nincs ideje hobbikra. Ezek lehetnek kreatív tevékenységek, mint a hímzés, varrás, festés, vagy barkácsolás, de ide tartozik még a takarítás és a bútorok rendezgetése is. Szánjunk 5 percet a reggelből arra, hogy kitűzünk egy ilyen hobbi- célt az adott napra. Készítsük elő az ahhoz szükséges eszközöket, vagy (takarításkor) tervezzük el, hogy mi az, amit kidobunk, hogy a későbbiekben saját magunkra is legyen időnk.

 

11. Hosszútávú célkitűzések

Szeretnénk egy nagy volumenű nyaralást a jövő évben, vagy vennénk egy új autót, szekrényt, stb.? Tegyünk félre egy kis aprót minden nap a visszajárókból egy külön perselybe. Tegyük a persely egy jól látható helyre, hogy figyelemmel kísérhessük, hogy telik meg napról napra az edény.

Hosszútávú célkitűzések - 11 tipp a tökéletes napkezdésért

 

Hogy még jobban induljon a reggel, készítsünk egyedi bögrét!