Senki sem szereti a szagos, izzadt lábakat.

 

 

Az lábizzadás és lábszag nagyon kellemetlen tud lenni. Ha meleg van, és lábunk beleizzad a cipőbe, ódzkodni kezdünk a gondolattól, hogy mások társaságában levegyük lábbelinket- még akkor is, ha illetlenségnek számít vendégségben. A legtöbb ember nem ítél el amiatt senkit, hogy lábszaga van, de attól még az önbizalmunkat nagyon leépítheti ez a tény. Szerencsére, van egy fél tucat tippünk arra, hogyan vessünk véget a lábizzadásnak és hogyan szabaduljunk meg a szagoktól.

1. Zokni

Ha meg szeretnénk védeni magunkat a lábszagtól, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a megfelelő zoknit hordjuk. Ez a megfelelőség függhet az évszaktól, illetve az életmódunktól (aktív, passzív) is. Ha például meleg van, a pamut zokni a legjobb választás, mivel megfelelő szellőzést biztosít lábunknak. A téli hónapokban gyapjú zokni ajánlott, persze csak ha hajlamosak vagyunk a ,,jéglábúságra”. Ne hordjunk nejlonzoknit; benntartja a nedvességet, ennek eredményeképp a lábunk sokkal gyorsabban izzad le. Választhatunk sport zoknit vagy más nedvességelvezető zoknikat is.

 

zokni

 

2. Izzadásgátló

Érdekes tény: a lábfejünkben több izzadságmirigy található, mint bármely más testrészünkön. Miért is ne lehetne dezodort fújni rá? Végül is, ugyanígy teszünk hónaljunkkal.  Használjunk izzadásgátló dezodort lefekvés előtt: fújjuk rá szárazon lábunkra, majd reggel öblítsük le. Tegyünk így 3-4 napig zsinórban, majd ezt a számot csökkentsük heti 1-2 alkalomra.

 

3. Folyadékbevitel

Habár első hallásra nem tűnhet így, a folyadékbevitel azonban tényleg segít megszüntetni a lábizzadást. Figyeljünk, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszunk, mert ez segít a testhőmérséklet- szabályozásban, így kevésbé valószínű, hogy megkezdődik az izzadás.

Folyadékbevitel

 

4. Megfelelő cipő

Csakúgy, mint a zoknik esetében, a cipőknél is fontos, hogy a megfelelőt viseljük. Melegben a legjobb választás a bőr és a vászoncipők. A műanyag bezárja a nedvességet a cipőbe, és mivel nincs megfelelő légáramlás ennél az anyagnál, ez elkerülendő.

Egy másik tipp: Bizonyosodjunk meg arról, hogy a megfelelő méretű cipőt hordjuk. Ha túl kicsi, sokkal gyorsabban indul meg az izzadás.

vászoncipő

Ezek a tippek segítenek megóvni a lábat az izzadástól. De mi a helyzet a szagokkal? A következőkben erről lesz szó:

 

5. Szájvizes lábfürdő

Szükségünk lesz az alábbiakra:

  • szájvíz
  • ecet
  • víz

Elkészítés:

Vegyünk egy pohár szájvizet, egy pohár ecetet és egy pohár meleg vizet, és öntsük össze ezeket egy lavórba. Áztassuk ebben a keverékben lábunkat 15 percig. A szájvíz elpusztítja a lábon lévő baktériumokat, így lábunk friss illatú lesz. Az ecet is baktériumölő szerepet játszik- a baktériumok nem csípik az ecet savasságát. Még egy előny: a lábfürdő hozzávalóiban olyan anyagok vannak, amelyek beszűkítik a lábunkon lévő pórusokat, így késleltetve az izzadást. Ráadásul talpunkon az elhalt bőr lehámlik, lábunk pedig  pihe-puhává válik.

szájvíz

 

6. Fekete-teás lábfürdő

Hozzávalók:

  • 2 db teafilter (fekete tea)
  • 1 liter víz
  • vízforraló
  • lavór
  • szappan
  • törölköző

Elkészítés:

Forraljuk fel az egy liter vizet; hagyjuk forrni 10 percig. Vegyük le a tűzhelyről, lógassuk bele a 2 teafiltert és hagyjuk hűlni 15 percig. Amíg hűl, mossunk lábat szappannal, vízzel, és töröljük szárazra. Vegyük ki a filtereket a vízből és öntsük bele egy lavórba. Áztassuk a lábunkat a teában 15-20 percig. Vegyük ki, szárítsuk meg. Ismételjük meg ezt a folyamatot kétszer egy nap, és intsünk búcsút az izzadt, büdös lábnak.

fekete tea

 

Sok sikert a közérzet-javításhoz és jó egészséget mindenkinek!

lábszag